torsdag 26 februari 2009

Störande

Jag har kommit på att jag stör mig på mycket. Jag stör mig på folks betéenden, bilder, media och mycket annat onödigt. Mest av allt stör jag mig på människor som inte fattar. Jag menar, hur svårt kan det vara att bara ta åt sig av information man får och bara följa den? ... Tydligen Extremt svårt!

Speciellt jobbigt är det med folks betéenden. Ett exempel är en lärare jag har. Denne tycks inte kunna tolka ord och meningar, utan ger svar på helt andra saker än det man behöver veta. Idag stod jag och pratade med denne i 15 minuter utan att denne förstod vad jag ville. Faktum är att jag bara ställde en enkel fråga, inget komplicerat alls. Jag undrade nämligen vad det jag skulle arbeta med gick ut på (... lätt att få reda på det när man inte ens kan få denne att förklara vad 1+2 blir...). Usch, sånt får en att längta till studenten riktigt mycket, men det är 1½ år kvar så det är väl inte ens lönt att tänka på det.

Men det är jobbigt när man vill ha ut något av en person och så fattar inte han/hon vad man vill. Det är nog till och med det jobbigaste som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar